De Direct Mail Content Reviewer zal verantwoordelijk zijn voor het analyseren en documenteren van alle papieren fondsenwervingsmailings die NPH Belgium de afgelopen 10 jaar heeft verzonden. We schatten in dat de job ongeveer 40 uur in beslag neemt. Concreet betekent dit onder andere:
Systematisch doornemen van alle fysieke of digitale versies van verzonden mailings
Voor elke mailing een overzicht invullen met:
Datum of periode van verzending
Thema van de mailing (bv. Kerst, schoolproject, noodoproep)
Kernboodschap en call-to-action
Toon en schrijfstijl (emotioneel, informatief, urgent…)
Aantal pagina’s en gebruikte visuele elementen
Wie ondertekende de brief (bv. directeur, lokale medewerker, kind)
Gebruikte logo’s, huisstijl en lay-out
Bijhouden of er bijzondere bijlagen of formats gebruikt werden (zoals folders, foto’s, testimonials…)
Eventueel foto's of scans nemen van enkele mailings als referentie
Je bevindingen nauwkeurig documenteren in een centrale spreadsheet of analysebestand
Regelmatig afstemmen met het communicatieteam om opvolging project te bespreken