Mee uitwerken van de merkstrategie voor beide entiteiten (bv. “Vanhie Klussen in de Tuin” en “Vanhie Buitengewoon Thuis Genieten”).
Bepalen van merkwaarden, merkpersoonlijkheid en doelgroep per merk.
Uitwerken van een duidelijke positionering ten opzichte van concurrentie.
Vertalen van strategie naar visuele en inhoudelijke merkidentiteit.
Ontwikkelen van een overtuigend merkverhaal per entiteit.
Verzamelen en structureren van input voor storytelling (klantcases, achtergrond, vakkennis...).
Toepassen van storytelling in brochures, website, socials, salesmateriaal, etc.
Mee vormgeven aan de tone-of-voice en kernboodschappen.
Opzetten van marketingcampagnes rond lanceringen, seizoensacties, events, etc.
Coördineren van fotoshoots of contentcreatie die het merkverhaal ondersteunt.
Activeren van klanten via nieuwsbrief, social media en gerichte promoties.
Begeleiden van de (her)ontwikkeling van de website(s).
Mee opstellen van contentkalenders voor social media.
Aansturen van externe partijen (copywriters, designers, bureaus).
Mee bewaken van de consistente merkbeleving in showroom, online en drukwerk.
Trends opvolgen binnen jullie sector en doelgroepen.
Concurrenten in kaart brengen qua merkbeleving, prijszetting en aanpak.
Mee nadenken over USP’s en kansen in de markt.
Medewerkers meenemen in het verhaal via interne communicatie.
Meehelpen om merkwaarden te laten leven op de werkvloer (presentaties, onboarding, visuals).