Als operationeel inkoper ben je verantwoordelijk voor het tijdig en efficiënt inkopen van materialen, onderdelen en diensten die nodig zijn voor HVAC-projecten en serviceopdrachten. Je werkt nauw samen met projectleiders, magazijn, techniekers en leveranciers om de continuïteit van de werkzaamheden te waarborgen.
Plaatsen van bestellingen op basis van materiaalbehoefte, offertes of werfplanning
Opvolgen van levertermijnen en voorraadniveaus
Onderhouden van contacten met bestaande leveranciers en zoeken naar alternatieven bij tekorten of prijsstijgingen
Controleren van orderbevestigingen, leveringsnota’s en facturen
Samenwerken met magazijn en techniekers voor correcte leveringen en retourzendingen
Meedenken over procesoptimalisaties in de aankoopflow
Opvolging van SLA’s en leveringsvoorwaarden
Je hebt een diploma in logistiek, aankoop, supply chain of gelijkwaardig door ervaring
Ervaring in een technische omgeving (bij voorkeur HVAC, elektro of bouw) is een groot pluspunt
Je werkt nauwkeurig, zelfstandig en oplossingsgericht
Je communiceert vlot met zowel leveranciers als interne collega’s
Je hebt kennis van ERP-systemen (bv. Navision, SAP, of vergelijkbaar) en MS Office