Junior Project & Portfolio Management medewerker

Categorie : projectleider


Tijdelijke voltijdse junior project – en portfolio management medewerker die de huidige PMO-organisatie zal ondersteunen doorheen de groeps-PMO set-up om deze gezamenlijke werking mogelijk te maken..

Gezien de hoge graad van verandering heeft de junior medewerker ook oog voor de impact van deze verandering op de organisatie waarbij motiveren van medewerkers en het creëren van een draagvlak voor verandering belangrijke pijlers zijn. Om de gehele verandering voldoende tractie te geven wordt gezocht naar een junior profiel om het team tijdelijk te versterken en de programma-portfolio processen te ondersteunen.

Takenpakket

Op het vlak van Project en Programma Management Processen
• Je zal mee assisteren bij het opzetten van de gepaste rapportering die de organisatie nodig zal hebben.
• Je tracht requirements te achterhalen bij deze diverse stakeholders en deze scherp te stellen
• Je bouwt mee aan diverse project, programma en portfolio management processen
• Je bepaalt hoe risico’s worden opgevolgd en bent in staat hierop in te spelen en aan te duiden welke risico’s op de verschillende niveaus behandeld worden
• Je bent in staat ondersteuning te bieden in een Program Roadmap Setup en hebt ervaring in het opstellen van een WBS, planning, funding en roadmap
Op het vlak van PMO set-up
• Je bent medeverantwoordelijk voor het verscherpen en beschrijven van PMO rollen en verantwoordelijkheden (PMO-controller, operationeel portfolio management, planning support, center of excellence...)
• Je bent tevens medeverantwoordelijk voor het verscherpen van de samenstelling van de corporate PMO
• Je consolideert rapporten en ziet mogelijkheden deze te linken aan elkaar
• Je rapporteert op regelmatige basis de vooruitgang van het project
• Je ondersteunt de PMO set-up


Change & Communicatie
• Je bent in staat een communicatie & change plan – samen met het team – mee op te stellen en uit te voeren
• Je bent medeverantwoordelijk voor de identificatie van stakeholders en het uitvoeren van een impactanalyse

Profiel
• een eerste ervaring met Project en Programma Management
• vertrouwd met principes rond rapportering op het vlak van project, programma en portfolio structuren (en deze toe te passen)
• in het bezit van een Masterdiploma of gelijk aan denkniveau Master
• praktisch ingesteld en maakt de verandering tastbaar op een hands on manier
• sterke interesse in hoe je Change Management toepast in een overheidscontext
• Ervaring in projectmanagement in een overheidscontext is een pluspunt
• de nodige power skills om te overtuigen en stakeholders mee te betrekken en geëngageerd te houden
• Kennis Nederlands / Frans
• sterk analytisch redeneervermogen en hanteert een hands-on mentaliteit
• verantwoordelijk, integer en georganiseerd

Deze job is reeds afgesloten!

Contact

Voor meer info over deze job