Content editor

Categorie : copywriting

Je weet met je vloeiende pen mensen te raken. Je vindt altijd die woorden en beelden die werken om je boodschap over te brengen. Schrijven, en dan vooral in het Nederlands, is echt jouw ding.
Ben je ook organisatorisch sterk aangelegd? Dan ben jij de persoon die we zoeken om ons redactieteam te versterken.

Je taken:

  • 1. Content creatie & organisatie
  • 2. Je zet briefings om in ideeën en content voor zowel de dagelijkse communicaties als de bredere campagnes van onze merken.
  • 3. Je coördineert de uitvoering van de content jobs/campagnes met de interne collega’s & afdelingen. Je bent, samen met de brand leads, het aanspreekpunt voor de commerciële & business development collega’s die de content briefings geven.
  • 4. Je hebt het talent om een technische & commerciële briefing te vertalen naar teksten en bijpassende beelden die tegelijk menselijkheid, creativiteit en professionalisme uitstralen.
  • 5. Je past je stijl vlot aan in functie van het kanaal en het publiek waarvoor je schrijft.
  •  6. Je weet marketingdoelstellingen, grafische communicatiecharters en de waarden van onze merken perfect te integreren.
  • 7. Je bent verantwoordelijk voor het versturen van de  nieuwsbrieven via het Pardot e-mail platform dat gelinkt is aan Salesforce.
  • 8. Je stelt je creativiteit ook ten dienste van andere teams in onze groep.

Je profiel: 

  • 1. Je hebt een master communicatie/journalistiek of gelijkwaardig door ervaring.
  • 2. Je hebt minstens 5-10 jaar ervaring in marketingcommunicatie, journalistiek en/of copywriting.
  • 3 Je beheerst het Nederlands perfect: je hebt een vlotte pen en schrijft foutloos. Je hebt ook een goede kennis van het Frans, zodat je in tandem kunt werken met je Franstalige collega’s.
  • 4. Je bent stressbestendig, resultaatgericht en werkt doeltreffend binnen strakke deadlines.
  • 5. Je bent proactief en komt zelfstandig met voorstellen.
  • 6. Je hebt ervaring in het schrijven voor een zakelijk (B2B) publiek.
  • 7. De verschillende digitale kanalen en hun troeven en beperkingen kennen voor jou geen geheimen. Maar ook in print voel je je helemaal thuis.
  • 8. Je bent sterk in SEO en je bent in staat om creatieve concepten uit te werken of te beoordelen voor verschillende publieksgroepen en met diverse invalshoeken. Dit doe je zowel voor sociale media, websites, blogs, nieuwsbrieven, interne/externe (digitale) platformen & mailings
  • 9. Je beschikt over zeer goede coördinatievaardigheden en kunt vlot communiceren met interne en externe collega's.
  • 10. Je denkt mee en brengt nieuwe ideeën aan om het redactieteam vlotter te laten functioneren.

Deze job is reeds afgesloten!

Contact

Voor meer info over deze job