Communication Manager

Categorie : communicatie

De Communication Manager is eindverantwoordelijk voor het uitwerken van through-the-line externe communicatiecampagnes

In deze rol ben je verantwoordelijk voor:

  1. Zelfstandig opstellen, beheren en uitvoeren van grote multimediale campagnes in ATL, BTL, digital en eigen media.
  2. Opstellen van een goede mediamix en -plan. Uitwerken van deze campagnes dmv excellent timing- & budgetbeheer.
  3. Opvolging en aansturing van de creatieve executie/declinatie met diverse reclamebureaus – van zodra een concept goedgekeurd is; dit betreft verscheidene campagne-elementen: tv, radio, print, affichage, mailings (DM/EM), banners, social, interne communicatie, organisatie events, …

 

Context:

Je komt terecht in een zeer dynamische omgeving waar er op een agile manier wordt gewerkt. Dit betekent dat je zeer autonoom zal kunnen en moeten werken in een multidisciplinair team (squad) onder leiding van een product owner. In de squad is men eindverantwoordelijke voor de opvolging en oplevering van al de campagnes.

Bovendien zal je ook deel uitmaken van een breder team van brand en campaign managers (chapter) onder leiding van een chapter lead. Je chapter is verantwoordelijk voor alle coaching en development, het op peil houden van de kwaliteit van het werk en de alignering tussen de verschillende departementen.

 

Skills:

  • Communicatie is je passie en je hebt de nodige expertise opgebouwd om campagnes in verschillende kanalen (TV, radio, social, digital, 121,...) uit te rollen
  • Je kan autonoom werken en probleemoplossend denken. Je kan je mannetje staan in een multidisciplinair team.
  • Het talent om zowel het bredere geheel te kunnen overzien als mee in de details te duiken als het nodig is.
  • Sterke communicatievaardigheden en organisatie skills om het hoge communicatieritme en de samenwerking tussen de verschillende partijen mogelijk te maken
  • Project management, het beheren van timings & budgetten en prio setting, is je tweede natuur
  • Je houdt van afwisseling (flexibiliteit) en kan verschillende projecten samen perfect combineren om de “machine” draaiende houden (hands-on mentaliteit)
  • Je krijgt energie van een omgeving in volle verandering en bent bereid om mee te bouwen aan een agile organisatie.

 

Profiel:

  • Je beschikt over een masterdiploma bij voorkeur in communicatie
  • Je hebt minimum 10 jaar ervaring in een gelijkaardige marketing-communicatie functie
  • Perfecte kennis van het Nederlands, Engels en het Frans aangezien de meeste campagnes uitgerold worden in het Frans.
  • Basis creatieve skills (taalgevoel, copywriting, design,…) zijn een plus. 

Deze job is reeds afgesloten!

Contact

Voor meer info over deze job