Categorie :
copywriting
Al eens een hotel gereserveerd via Booking.com, Expedia of TripAdvisor? De check-in verliep lekker vlot, je kamer was schoongemaakt en je kreeg een glutenvrij ontbijt, net zoals je wou? In vele gevallen is software het geheim!
Wij zijn een toonaangevende speler op de markt van cloud software en webdesign voor de hospitality sector (hotels & restaurants). Met enkele award-winning producten en onze jarenlange ervaring helpen we ondertussen zo'n 6.000 klanten in meer dan 50 landen. En we blijven groeien!
Als Content Marketeer sta je in voor het bedenken, creëren en verspreiden van interessante en relevante digitale content richting onze klanten. Je werkt op basis van feedback van stakeholders, creatieve en innovatieve campagnes uit van A tot Z.
Je hebt een vlotte pen en zorgt ervoor dat elke boodschap met gevoel gecommuniceerd wordt en past bij ons imago. Je slaagt erin wervende en krachtige teksten te schrijven die prospects, partners en klanten aanzetten om ons verder te volgen via diverse digitale kanalen (social media, email marketing, whitepapers, webinars, website, …).
Je helpt ook mee aan de doorontwikkeling van onze marketing automation strategie. Je wordt hierin bijgestaan door o.a. onze Brand Marketeer.
Deze functie is in eerste instantie een tijdelijke vacature voor de periode maart – juli 2021. Ook freelance is een mogelijkheid. De optie tot vast contract kan overwogen worden nadien.
Een goedgevulde dag als Content Marketeer:
Maandag 8u30, je bent volledig klaar voor een nieuwe werkweek. Eerste zaak op je to do deze week is overleggen met de collega’s hoe de lopende projecten ervoor staan en wat prioriteit krijgt deze week.
De taken zijn duidelijk, perfect! Dan kan je over tot de orde van de dag en je kruipt meteen in de pen voor een nieuwsbericht of klantenmailing. Hierbij leef je je maximaal in, hou je rekening met SEO en zorg je ook voor conversie gerichte content. Zowel interne als externe communicatie vormt immers het speerpunt van jouw functie. Maar daar stopt het niet.
Na de middag optimaliseer je bestaande content en verwerk je deze tot een nieuw geheel in functie van de verschillende digitale kanalen. Omdat we woord en beeld willen laten samenvloeien in een mooi product, maak je ook een creatieve briefing op voor één van onze designers of sterker nog, ga zelf aan de slag en kom je meteen met een voorstel richting grafische collega’s.
Finaal word je nog aangesproken door een collega die advies vraagt over hoe ze een specifieke issue het beste uitdraagt richting onze klanten. Je gaat hiermee aan het werk en zorgt ervoor dat we ons contentmatig professioneel profileren zowel intern als extern.
Op de terugweg naar huis denk je na over de werkdag en ben je fier dat je opnieuw sterk & dynamisch hebt laten ogen. Je bent alvast aan het brainstormen over verdere creatieve mogelijkheden om ons blijvend innovatief te profileren.
Profiel
Onze droomkandidaat herkent zich in het volgende profiel:
Organisatie en coördinatie zitten in je bloed. Je plant je eigen werk en volgt al jouw projecten vlekkeloos op. Je bent en blijft op de hoogte van de nieuwste trends rond digitale marketing en social media. Je neemt makkelijk initiatief, en past je makkelijk aan als de omstandigheden veranderen.
Met jouw grondige kennis van de verschillende digitale platformen weet je perfect welk kanaal wanneer te gebruiken. Daarbij kan je je in no time inleven in de boeiende hospitality sector. Verder hou je er van om, zowel in team als zelfstandig, naar deadlines toe te werken, waarbij je blijft aandacht hebben voor de kwaliteit van je werk.
Jouw manier van werken en waarden matchen helemaal met ons DNA.
Scoren doe je bij ons met:
Een relevant bachelordiploma. Ervaring als copywriter, storyteller, digital marketeer of content creator is uiteraard een stevige troef.
Kennis van en/of ervaring met grafische software is een plus
Een zeer goede kennis van het Nederlands. Kennis van Frans en Engels is een groot pluspunt.
Ons aanbod
Een tijdelijk contract van 1 maart – 30 juni met eventuele optie tot vast contract.
Je komt terecht in een groeiend bedrijf met internationale ambities waar je jezelf kunt zijn en waar ruimte is voor persoonlijke groei.
Een hecht team binnen een leuke werksfeer en open cultuur.
Verkoelende ijsjes in de zomer, verse soep tijdens de koudere maanden, een goed gevulde mand vol vers fruit, kickerwedstrijden of gezelschapspelletjes tijdens de pauze, gratis fitnessmogelijkheden, een cosy corner om in te chillen en memorabele teamactiviteiten mag je ook aan het lijstje toevoegen!
Je kan werken in ons tof en charmant kantoor, op wandelafstand van het station en het centrum van Brugge, gerust afwisselen met thuiswerk.