Freelance marketing ondersteuning regio Molenstede

Stephanie Beckers
Hoofdactiviteit: marketing ondersteuning
Woonplaats: Molenstede
Linkedin
www.justsbe.be

Consultant in Retail marketing and sales: product marketing, trade marketing, category development, buying, branding, brand activation, store layout and organisation.

Dynamic personality, go-getter, tell it like it is

2018 - 2019: Postgraduaat Lean Six Sigma Black Belt @ Arteveldehogeschool Ghent

  

ALDI: 6 jaar (2012 – 2018)

 

Centrale inkoper Aldi Inkoop nv: 2 jaar (2016 – 2018)   

·      verantwoordelijk voor de categorieën “koeken” en “reinigingsproducten” in het vaste assortiment en op actiebasis in België

·      op ad hoc basis aankopen voor Nederland, Frankrijk, Spanje, Portugal en Polen

·      keuze van leverancier en onderhandeling

·      1,5 FTE ter ondersteuning

 

Belangrijkste realisaties in het vaste assortiment:

Product management

o  optimalisatie van het vaste assortiment door de lancering van 19 nieuwe producten in het koekenschap en 8 nieuwe producten in de reinigers

o  de introductie van het merk Oreo

o  gemengde kartons opsplitsen in aparte productkartons zonder de totale breedte van de plaats in het schap te verhogen 

o  aanpassen van het format van 4 koeken in overeenstemming met consumentennoden

o  aanpassen van de nutritionele samenstelling (minder suiker, verzadigd vet en zout) van 15 producten in nauwe samenwerking met de kwaliteitsafdeling

o  toevoeging van Lotus aan het Sinterklaas assortiment

 

Category management:

o   ontwikkelen van duidelijke merkblokken in het schap door de introductie van 2 nieuwe merknamen (Pâtissier Gaulthier en Trader Joe’s) met een specifieke styleguide voor koeken. Zo werden de verschillende merken duidelijker voor consumenten (Arioso = zacht gebak, Valerie = wafels, Pâtissier Gaulthier = home-made, Trader Joe’s = jeugd, Monarc = kids, Gala = koffie, Millville = gezond). Bij de reinigers werd het merk “clinair” verwijderd aangezien het geen toegevoegde waarde had (slechts 1 product in het assortiment)

o  Creatie van de submerken Twido Cleaning en Twido Household in de reinigers

o  aanpassen van de verpakkingen van Monarc om het aantrekkelijker voor kinderen te maken

o  aanpassen Millville door de nutritionele samenstelling te benadrukken

o  “excitement” naar het schap brengen door te werken met roterende designs voor de metalen assortimentsdoos

o  aanpassen van de Arioso styleguide om de rode vlek in het schap weg te werken en het product/appetite appeal te verhogen

 

Districtleider Aldi Heusden Zolder: 4 jaar (2012 – 2016)

·      verantwoordelijk voor 6 Aldi supermarkten en een 60-tal medewerkers  

·       deel van de projectgroep “klantgerichtheid”  waarbij alle medewerkers bij Aldi BE training kregen om meer klantgericht te worden. 

   

MONDELEZ INTERNATIONAL: 3 jaar (2009 – 2012)

 

Brand Manager Petit Lu, Dinosaurus, Oreo & Play value 

·      lancering Hello Kitty koeken

·      joint promo Petit Lu - Joyvalle

·      ontwikkeling activatie/ website Dinosaurus koeken

·      lancering Dinosaurus White Limited Edition (focus groups - productontwikkeling - verpakkingsdesign - launch support plan)

·       CRM Petit LU

 

Junior Brand Manager Prince, Dinosaurus, Oreo & Play value 

 

Junior Brand Manager Chocobakery 

·      lancering LU - Côte d'Or koeken (grootste lancering Kraft Foods Benelux 2010)

·       seasonality project koeken

·      brand review en marketing plan Cent Wafers

·      GFK, Nielsen, launch tracking analyse 

 

Studies

 

2018 – 2019 Postgraduaat Lean Six Sigma Black Belt – Arteveldehogeschool Gent

 

2008 – 2009 Master in Marketing Management – Vlerick Leuven Gent Management School

2 bedrijfsprojecten:

           - Marketing research project – Valio - Vache Bleue

           - Marketing audit project – Merck-Serono

                 Grote onderscheiding

 

2004 – 2008 Master in de Toegepaste Economische Wetenschappen - Universiteit Hasselt

                 Grote onderscheiding

     

 

1998 - 2004   Economie - Wiskunde (6) – Voorzienigheid Diest

 

                                                     Masterproef

 

Winnaar van “De beste marketing thesis van Vlaanderen 2008”

 

Revolutie in het distributiebeleid van supermarkten. Een onderzoek naar de noodzakelijke aanpassingen aan de toenemende vergrijzing.

 

Promotor: Prof. Dr. Swinnen Gilbert

 

In Oostenrijk en Duitsland hebben supermarktketens Adeg en Edeka speciale marketingconcepten gelanceerd voor oudere mensen. Mijn doelstelling was om deze nieuwe concepten te onderzoeken en het potentieel hiervan in België te evalueren.  

 

 

Trefwoorden
Marketing ondersteuning, Product marketing, Trade marketing, Category development, Buying, Branding, Brand activation, Store layout and organisation.
Beschikbaarheid
5 dagen/week
Taalkennis
Nederlands:    moedertaal
Frans:    zeer goed
Engels:    zeer goed
Duits:    goed

Stuur deze freelancer een bericht





Niet gevonden wat je zocht? Bekijk het profiel van deze 3 andere freelancers:

Naam Functie Plaats Ervaring
(jaren)
Details
Jef
VerkoopKnokke37
Tiemen
Marketing ondersteuningKalmthout0
Wim
EventplannerHoboken20
Deze site gebruikt cookiesIk snap het




Freelance tarieven - Boek Tips voor freelancers - Over Ons - Algemene Voorwaarden - Privacybeleid
Freelancers op competentie of regio - Freelance jobs - Freelance vertalers
Copyright © 2011-2019. FreelanceNetwork.be